Spoed, maar geen haast - Reisverslag uit Duayaw Nkwanta, Ghana van Susanne Geerts - WaarBenJij.nu Spoed, maar geen haast - Reisverslag uit Duayaw Nkwanta, Ghana van Susanne Geerts - WaarBenJij.nu

Spoed, maar geen haast

Door: Susanne Geerts

Blijf op de hoogte en volg Susanne

09 Maart 2014 | Ghana, Duayaw Nkwanta

De afgelopen twee weken heb ik meegelopen op de spoedeisende hulp en dat is eigenlijk ook wel weer lang genoeg geweest. Het is misschien wel spoedeisende hulp, maar alles gaat hier lekker op z’n 11 en 30ste . Wordt er iemand binnengebracht, dan moet er eerst even moed verzamelt worden om op te staan. Er worden wat controles gedaan, infuusjes geprikt en vervolgens moet de patiënt maar lekker gaan liggen, want rust is immers nog altijd het beste medicijn!
Over infuusjes prikken gesproken.. dit wordt gerust een stuk 4,5,6 keer achter elkaar gedaan. Desnoods twee tegelijk in elke arm één.
Zoals ik al in mijn vorige blog beschreef, bestond de eerste week vooral uit gaasjes vouwen en veel zitten. De tweede week ben ik vooral bezig geweest met de afdeling schoonmaken, medicijnen klaarmaken, infuuszakken ophangen en aansluiten, wat assisteren bij wonden, van hot naar her gestuurd worden om het een en ander op te halen of weg te brengen en uiteraard nog steeds gaasjes vouwen en heel veel zitten, want het is niet de bedoeling dat ik moe word.

De komende twee weken zal ik op General ward stage lopen, de eerste week samen met Jacolien en de tweede week alleen. Deze afdeling bestaat uit patiënten met veel uiteenlopende ziektebeelden. Ik ben benieuwd wat ik daar mag doen en ga leren/meemaken!

Gisteren zijn we weer naar een zwembad geweest en tot grote verbazing waren hier nog meer obrunies (blanke mensen) te vinden! We vielen dus al wat minder op en konden heerlijk bijkomen van de zware stageweek.. Ook hebben we hier een lekkere pizza hawaii gegeten! Na drie weken eindelijk weer kaas, ook al was het dan gesmolten!

Verder doet de waterkoker het niet meer, waardoor we heel primitief water moeten koken in een pannetje, daarvoor in de plaats hebben we inmiddels wel zelfgemaakte gemaakte appelmoes dankzij Jacolien! Dat maakt het weer een beetje dragelijk

Ik wil bij deze ook iedereen bedanken voor alle leuke reacties op de blog! Erg leuk om alle berichtjes te lezen!

Liefs

  • 09 Maart 2014 - 15:21

    Femke:

    Heldinnen haha hoop dat jullie het vol houden en genieten van Afrika :)
    Succes deze week! :)
    Liefs

  • 09 Maart 2014 - 17:36

    Pa:

    Hey Sweettie

    Leuk verhaal, succes volgende week, geniet ervan met z'n drie en liefs Pa

  • 09 Maart 2014 - 19:43

    Hilly En Willem:

    he Susanne,

    Leuk om je verhalen te lezen, was ook leuk om je ff te zien op skype vrijdag.
    Hoop dat je daar een geweldige tijd hebt, mis je wel hoor ik moet nu weer alleen opboksen tegen drie mannen :-).
    Maak er een mooie tijd van!!
    Groetjes, Hilly

  • 10 Maart 2014 - 10:46

    Pamela:

    Heej suus,
    Al genoeg beleefd lees ik al.
    Leuk meid, geniet er van.
    Ben erg benieuwd naar je volgende verhaal.
    Gr.

  • 10 Maart 2014 - 19:36

    Jacolien:

    Als je mij hier niet had, was je allang met haastige spoed terug naar NL gevlogen! :-)

  • 21 Maart 2014 - 20:45

    Hilde Bouknegt:

    Lieve Susanne, wat knap allemaal, wel intensief zeker. Ik wens je alvast toch een leuke verjaardag ook al is je familie niet in de buurt en Nander.

    groetjes en liefs Hilde


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 8612

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 03 Juni 2014

Buitenlandstage in Ghana

Landen bezocht: